activ

30 powodów, dla których kocham bieganie! :)

11:30

Hej sportowcy (i leniuchy też :))!
Dzisiaj chcę się z wami podzielić nie tyle pewną teorią, ale nieodłączną częścią mojego życia, jaką jest bieganie. Tak naprawdę wielu ludzi nie rozumie zajawki na punkcie biegania, która obejmuje coraz większą liczbę osób i uważa ja tylko za modę.
Każdy ma inne powody, dla których biega. Zobaczcie moje!

Może zacznijmy od tego, jak wszystko się zaczęło :) Do dzisiaj pamiętam to popołudnie około dwa lata temu, kiedy to tak niemiłosiernie mi się nudziło, że postanowiłam iść pobiegać. Wybiegłam zadowolona z domu, gotowa na nowe wyzwania i co? Ledwo dałam radę wbiec na górkę pod moim domem! Przyznaję się bez bicia, że byłam na tyle głupia, żeby biegać początkowo w zwykłych trampkach, co teraz odbija się na niecałkowitej sprawności stawu skokowego, dlatego obiecuję napisać też post o błędach początkującego :) 
Ale wróćmy do tematu! 
Moja lista powodów:

1. Endorfiny!
Wiecie co robię kiedy mam kiepski dzień? Wkładam buty do biegania i ruszam przed siebie - już po chwili czuję, jak mój humor ulega znacznej poprawie :)

2. Nauka pokory
Ostatnio na siłowni miałam okazję zobaczyć kobietę po trzydziestce, która była w stanie przez jakieś pół godziny biec tempem nie wolniejszym niż 12 km/h. Nie muszę chyba opisywać swojej miny, gdy zobaczyłam tę kobietę biegnącą z prędkością 17 km/h przez ponad 4 minuty! Nie mówię tutaj o poczuciu, że jest się beznadziejnym w porównaniu do tej osoby, ale o poczuciu jaki ogrom pracy jeszcze przed tobą. I to jest pozytywne uczucie :)

3. Lepsza organizacja dnia.
Kiedy wiesz, że musisz znaleźć czas na trening, to twój dzień od razu staje się bardziej pełny. Kończysz ten dzień z poczuciem, że nie był on zmarnowany.

4. Kop energii
Wierzcie lub nie, ale nic nie pobudza z rana tak jak choćby 20 minutowy bieg! Dzięki temu wkraczasz w następny dzień z rozpędu, pewna że poradzisz sobie ze wszystkimi wyzwaniami!

5. Zwiększone poczucie własnej wartości
Hmm.. Skoro daję radę codziennie przebiec określony wcześniej dystans, mimo zadyszki i mimo tego, że niejednokrotnie tak bardzo mi się nie chce, to dlaczego niby mialabym nie dać rady z kolejnym wyzwaniem, jaki los rzuca mi pod nogi? Dam radę!

6. Szybsza nauka
Kiedy twój organizm będzie miał szanse na dotlenienie się, twój mózg będzie szybciej przyswajał informacje.

7. Wielka rodzina
Za każdym razem, kiedy idę ulicą i napotykam osobę biegnącą mam ochotę krzyczeć: Cześć bracie/ siotro! Czuję dziwny rodzaj więzi z każdym biegaczem, co samo w sobie sprawia wielką radość :)

8. Brak logiki i sprzeczności
Podczas biegania czujesz swoją słabość, gdy twoje mięśnie zaczynają palić lub trząść się z wycieńczenia. Ale równocześnie przekonujesz się o swojej sile, kiedy mimo to nie przestajesz dopóki nie osiągniesz swoich celów.

9. Zgrabna sylwetka
Chyba nikogo nie trzeba przekonywac o tym, ze bieganie to jeden z najlepszych sposobów spalania tłuszczu.

10. Odnalezienie spokoju
Nigdy nie mysli mi sie tak dobrze, jak podczas biegania. Wtedy pozwalam sobie na przemyślenie nurtujących mnie spraw i prawie zawsze jestem w stanie znaleźć rozwiązanie.

11. Jedzenie to jeszcze większa przyjemność :)
Po treningu potrzebny jest posiłek, który pozwoli mięśniom na odbudowę. Dzięki temu każdy kęs staje się ogromną przyjemnością. bo wiesz, że w pełni na niego zasłużyłaś 

12. Udział w zawodach
Nie jestem w stanie opisać atmosfery panującej na zawodach! To jest coś, czego trzeba samemu doświadczyć!

13. Uczucie przed startem
Przed startem na zawodach zawsze towarzyszy mi to samo uczucie. Czuję jak serce zaczyna szybciej bić. To takie przyjemne zdenerwowanie, które daje kopa do działania. 

14. Wyładowanie stresu i złości
Najlepszą receptą na złość po kłótni lub stres przed ważnym testem jest trening. Kiedy "wypompujesz się", od razu pojawia się wielki rogal na buzi i zapominasz dlaczego w ogóle byłaś zdenerwowana

15. Podziw innych osób
To wspaniałe słyszeć od innych, że podziwiają cię za wytrwałość. Tak samo dobrze słyszeć słowa pochwały od nauczycielki wf-u, która jest dumna z twojego biegu.

16. Lepszy sen.
Dotleniony organizm lepiej śpi, a zmęczone mięśnie wymagają odpoczynku - łóżko to jeden z najlepszych przyjaciół biegacza.

17. Sposób na zwiedzanie 
Szczerze to dopiero, kiedy zaczęłam biegać, w pełni poznałam okolicę, w której mieszkałam od 14 lat! Zobaczyłam wiele pięknych miejsc, w które zaprowadziły mnie moje własne nogi :)

18. Wzmacnianie więzi
Nie masz co robić z przyjaciółką/ przyjacielem? Zabierz go na bieżnię, ścigajcie się, wygłupiajcie. To najlepszy sposób na wzmacnianie więzi!

19. Rekordy
Nic nie pobije uczucia, kiedy widzisz na stoperze czas mniejszy niz ten, który udało się osiągnąć dotychczas. 

20. Chęć coraz większego doskonalenia się.
Wraz z rozwojem ciała, przychodzi ochota na doskonalenie siebie w innych płaszczyznach życia.

21. Poczucie wolności
Kiedy szybko mijasz kolejne drzewa i czujesz wiatr we włosach, zaczynasz czuć, że żyjesz :)

22. Kreatywność
Na najlepsze pomysły wpadam właśnie w trakcie biegu. To właśnie wtedy otwiera się mój umysł.

23. Ciągła poprawa
Niesamowicie jest uświadomić sobie, że to, co jesteś w stanie zrobić dzisiaj, jeszcze dwa tygodnie temu byłoby wyzwaniem nie do pokonania dla twojego ciała.

24. Zamiłowanie do butów sportowych
Dla każdego biegacza buty sportowe to najlepsi przyjaciele :)

25. Niska cena
Nie ma chyba sportu, który wymagałby mniejszego nakładu pieniężnego niż bieganie ;) Dzięki temu niemal nikt nie znajdzie wymówek

26. Zabicie nudy
Bieganie wypełnia czas i nie pozwala nam na nudę :)

27.Prostota
Żeby biegać, nie potrzebujesz żadnego szkolenia. Nie musisz być profesjonalistą, nie ma tu też żadnych zasad. To TY decydujesz, jak będzie wyglądał twój trening.

28. Urozmaicenia
Możesz biegać wolno, szybko. Z muzyką lub bez. Na bieżni lub w lesie, Wszystko zależy od ciebie ;)

29. Powrót do dzieciństwa
Dzięki bieganiu możesz poczuć się znowu jak male dziecko, które ma frajdę z każdego drzewa, każdej kałuży, każdego podmuchu wiatru.

30.Uczucie na mecie
Chyba nikogo nie muszę przekonywać o wartości tego uczucia. Kiedy wiesz, że już po wszystkim, a ty dałaś z siebie wszystko, czujesz się jak pan świata ;)

To tyle z mojej strony :) Mam nadzieję, że znajdzie się tutaj wielu miłośników biegania :) Pamiętacie swój pierwszy bieg? Za co wy kochacie bieganie?

Cmook

Milka


You Might Also Like

0 komentarze

Playlisty z treningami